Шевченківська територіальна громада
Харківська область, Куп’янський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Презентовано результати ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану

Дата: 30.10.2024 10:58
Кількість переглядів: 58

Фото без опису

У 2024 році відбувся другий етап моніторингу якості освіти в умовах воєнного стану (відстеження ймовірних змін у результатах навчання учнів закладів загальної середньої освіти). Дослідження здійснила Державна служба якості освіти України.

Моніторингове дослідження відбулось шляхом тестування учнів 6-х та 8-х класів з математики та української мови. Ці роки навчання для моніторингу було обрано з тих міркувань, що в Україні не проводиться досліджень результатів навчання учнівства на рівні базової школи. Також у 6-му класі завершується перший цикл базової школи, коли варто проводити оцінювання циклу навчання. Оцінювання у 8-му класі має превентивну роль – дає розуміння того, що можна надолужити у 9-му класі перед переходом до старшої профільної школи.

У дослідженні виокремлені п’ять макрорегіонів: Схід, Південь, Захід, Північ, Центр. До макрорегіону Схід віднесено Дніпропетровську, Донецьку, Запорізьку, Луганську та Харківську області.

«До основної вибірки моніторингу було включено 13 шкіл Харківської області, до додаткової – ще 20, як розташованих у прифронтовому регіоні, – коментує результати моніторингу начальник Східного міжрегіонального управління Державної служби якості освіти Світлана Вольянська. – Дослідження показало, що в надскладний воєнний період освітня система регіону змогла встояти».

Найбільш гострою сьогодні залишається проблема подолання освітніх втрат, оскільки через постійну загрозу безпеці освітній процес для більшості учнів області здійснюється у дистанційному форматі. На якість освітнього процесу та результати навчання також вплинули зміна місця проживання учнів і вчителів, зруйнована інфраструктура закладів освіти.

Як і в минулому році, учасники, які навчалися у 6-х класах закладів освіти східних областей і м. Києва, показали кращі результати тестування з математики, ніж учасники з інших регіонів. Результати з української мови у порівнянні з 2023 роком на Сході змін не зазнали.

Серед восьмикласників по країні спостерігається тенденція до вирівнювання результатів з математики між регіонами. Одночасно у 2024 році в східних областях результати учасників тестування з математики й української мови дещо погіршилися, при цьому дівчата в середньому мають трохи вищі результати у порівнянні з хлопцями. Найважчими для розв’язання школярами залишаються завдання на застосування знань на практиці та про міркування.

Впевнено можна констатувати, що кращі результати мають учні, які проходили тестування онлайн, впевнено володіють ІТ-навичками, вважають себе вправними користувачами ґаджетів. Також прослідковується закономірність, що кращі результати навчання напряму залежать від якості викладання предмета педагогом: якщо діти отримують зрозумілі пояснення навчального матеріалу, критерії оцінювання та вимоги до виконання завдань; люблять предмет і мають до нього позитивне ставлення. Актуальною залишається потреба в застосуванні нових стратегій навчання, інтеграції нових технологій, психологічній підтримці та залученні до освітнього процесу всіх його учасників.

Дослідження також дає можливість з’ясувати ефективні підходи до організації освітнього процесу в умовах воєнного стану та є частиною довгострокової стратегії розвитку освіти України у післявоєнний період».

Довідково. До репрезентативної вибірки увійшло 225 закладів загальної середньої освіти України – 164 з міської та 61 з сільської місцевостей. Для аналізу враховано результати тестів 4579 шестикласників і 4463 восьмикласників з математики та 4448 шестикласників і 4415 восьмикласників з української мови і літератури.

Дослідження проведене завдяки підтримці Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та фінансуванню Глобального партнерства в галузі освіти (GPE), а також Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку (BMZ) через Німецький банк розвитку (KFW).

Третій, фінальний, етап загальнодержавного моніторингового дослідження планується провести у травні 2025 року.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних